Častokrát sa dnes stretávam so zákazníkmi, ktorí sa pri kúpe svojho nového vozidla rozhodujú podľa recenzií a článkov dostupných na internete.
Je pritom veľmi dôležité, aby sa zákazník pri kúpe auta rozhodoval podľa svojich pocitov, potrieb, a nenechal sa primárne ovplyvňovať často subjektívnym názor recenzentov, ktorí nevedia kto, ako a kde bude dané vozidlo používať, a recenzie a testy robia podľa seba.
Myslím si však, že práve návšteva showroomu a následná testovacia jazda uľahčia záujemcovi finálne rozhodovanie, nakoľko si môže vozidlo odskúšať v reálnych situáciách v premávke, porovnať si jednotlivé konkurenčné modely, a ak má predajca pripravenú testovaciu trasu dôkladne, tak na odskúšanie si jazdných vlastností a pocit z jazdy postačuje kľudne aj 15 – 30 kilometrov.
Na internete sa nedočíta, ako sa mu bude sedieť za volantom, aký bude mať z auta výhľad, komfort nastupovania, vystupovania. Nevie si vyskúšať ako vozidlo reaguje na jeho pokyny, ako mu sadne do ruky, či napríklad nastavenie podvozku zodpovedá jeho požiadavkám.
Toto všetko zažije len počas testovacej jazdy, ktorá je v dnešnej obrovskej ponuke nových vozidiel podľa mňa nevyhnutnou na to, aby sa zákazník zorientoval a vybral si také auto, ktoré bude maximálne vyhovovať jeho potrebám a požiadavkám. Vozidlo, ktoré si vyberie, bude následne používať denno denne, a preto by pred jeho kúpu mal určite sadnúť za volant, a urobiť pár kilometrov na zoznámenie.
Mgr. Ivan Ondroušek
vedúci predaja