JM Martin

Príbeh JM Martin tak, ako ho žijem.

Spoločnosť JM Martin bola založená 30.12.1991. V nasledujúcom roku získala licenciu na predaj a servis vozidiel značky Nissan.

Môj prvý kontakt s Nissanom nastal v roku 1996, kedy som si kúpil svoje prvé naozajstné motorové vozidlo Nissan Almera a vtedy som sa spoznal aj s majiteľom spoločnosti Jarom Miškolcim. Počas mojich návštev na servise sme sa bližšie spoznali a obidvaja sme zistili, že „hráme na podobnej, ak nie na rovnakej vlnovej dĺžke“.
V roku 1997 sme sa začali nezáväzne rozprávať o spolupráci a na jar roku 1998 som s Nissanom v Martine začal spolupracovať naozaj. Prvý rok ešte ako SZČO, ale v roku 1999 som sa stal kmeňovým zamestnancom. Postupne som sa venoval rôznym činnostiam, ale najviac som inklinoval k servisu, čo mi bolo a je blízke aj z pohľadu mojej podnikateľskej činnosti, kde hlavnou náplňou bola výroba náhradných dielcov na poľnohospodárske traktory a zákazková kovovýroba.

Tu som v značnej miere využil a dodnes využívam moje vedomosti a kontakty pri výrobe prípravkov, a opravách komponentov a kooperáciách nevyhnutných pre zabezpečenie opráv motorových vozidiel na servise.

V roku 2001 som prevzal vedenie servisu, čím som odbremenil majiteľa, ktorý sa následne mohol naplno venovať výstavbe vlastného autosalónu a servisu, keďže dovtedy sa firma sťahovala z prenájmu do prenájmu, čo už z dôvodu rastúcich objemov predaja a následne aj servisu bolo neúnosné a organizačne veľmi náročné. V roku 2002 bol dokončený nový stánok na Kollárovej ulici, kde sme začali v januári 2003 fungovať.

V roku 2009 z dôvodu poklesu automobilového priemyslu v Európe a tým aj na Slovensku sme hľadali automobilovú značku vhodnú na rozšírenie činnosti s tým, aby čo najmenej konkurovala Nissanu. Voľba padla na značku Ford. Chceli sme začať okamžite a keďže bolo jednoduchšie získať licenciu na servis, stali sme sa autorizovaným servisným strediskom a postupne sme začali dopĺňať chýbajúce kapacity.

Na jeseň roku 2010 som dostal ponuku od majiteľa na prevzatie spoločnosti formou odkúpenia 100% obchodného podielu, čo sa aj 14.2.2011 stalo. Jedným z hlavných momentov pri rozhodovaní bola prítomnosť staršieho syna Ivana vo firme na úseku predaja. Následne sa stal vedúcim predajnej časti.

Pokles predaja automobilov nás nútil zamyslieť sa, ako budeme ďalej pokračovať. Ukazovalo sa, že len servisovanie ďalšej značky nám neprináša taký obrat a naplnenie kapacít, ako sme očakávali. Aj importér Ford-u začal vyvíjať tlak na predaj vozidiel. Na základe týchto skutočností sme sa rozhodli na jar roku 2012 postaviť predajný stánok a od 1.11.2012 sme vozidlá Ford začali predávať v novopostavenom autosalóne.

V prvých rokoch sme sa dosť trápili a nedarilo sa nám plniť naše ciele a objemy, ktoré boli základom kalkulácie ekonomickej návratnosti celej investície. Vedeli sme, že nábeh novej značky takpovediac od „0“ trvá 4-5 rokov, čo nám potvrdzovali aj kolegovia, ktorý s Fordom začali dávno pred nami. Obrnili sme sa trpezlivosťou a potvrdila sa správnosť tejto teórie. V posledných 2 rokoch sa nám darí plniť ciele, čo sa prejavuje rastúcim predajom a hlavne naplnením kapacít v servisnej časti. V posledných dvoch rokoch je štatistika 3500 až 4000 otvorených zákaziek ročne, čo predstavuje priemerne denne 10-15 vozidiel na servise.

Importéri značiek tlačia hlavne na predaj vozidiel a naháňajú čísla, fakturáciu, registrácie… Je to samozrejme základ celej činnosti a úspechu, pretože len kontinuálny predaj dostatočného objemu vozidiel dnes zabezpečí prácu na servise zajtra. O tom, že sa nám vďaka úspešnej práci predajcov pod vedením syna Ivana darí, svedčí každoročné plnenie predajných cieľov od roku 2012 v Nissane a v roku 2017 prvýkrát aj vo Forde.

Každý prvý kontakt nového zákazníka začína na predajni. Následne sa zákazník s vozidlom dostáva na servis a tam sa odohráva celý príbeh. Servis je činnosť, ktorej sa venujem dodnes a k tejto práci som v roku 2012 pritiahol aj mladšieho syna Jána.
Pre nás je prioritou, či zákazník bude mať chuť sa opätovne k nám vrátiť a či nám bude ako hovoríme „verný“. K tomuto smeruje naša každodenná práca, toto je základom našej filozofie, teda starať sa o zákazníka s maximálnou profesionalitou a utvrdiť ho, že u nás dostane službu, akú očakáva a aj niečo navyše. Na tomto staviame celú našu existenciu, vážime si každého zákazníka, ktorý nás navštívi aj s najmenšou drobnosťou a vždy sa snažíme poradiť a vyriešiť problém k spokojnosti. O tom, že celý servisný team postupuje týmto smerom svedčí aj skutočnosť, že sme boli v rámci Slovenska v rokoch 2012, 2013 a 2015 vyhodnotení v značke Nissan ako servis s najlepšími výsledkami. V roku 2017 sme sa opäť stali najlepším dealerom v rámci dealerskej siete v Slovenskej Republike.

V rámci značky Ford sme dosiahli za rok 2017 ako jeden z 5-tich dealerov na Slovensku splnenie plánu predaja.

K prozákazníckej orientácii sa snažím smerovať celý kolektív spoločnosti, čo sa nám myslím, vzhľadom na dosiahnuté výsledky, darí. V tejto činnosti budeme pokračovať aj naďalej.